Homenaxe e conversa con Gerhard Grenzing, autor do órgano da Catedral de Tui \\

Homenaxe a Gerhard Grenzing no concerto de órgano de Silvia Márquez Chulilla, mércores 2 de agosto, 21h.
Actividade aberta ao público xeral

Conversa maxistral de apertura do foro Resonancias 23, mércores 2 de agosto, 10h.
Actividade baixo inscrición para público profesional

© Fotografía realizada por Robert Ramos

Mércores, 2 de agosto, 10h
Conversa maxistral de apertura do foro Resonancias, para público profesional baixo inscrición

Mércores, 2 de agosto, 21h
Homenaxe a Gerhard Grenzing no concerto de Silvia Márquez Chulilla, con entrada libre sen reserva previa

 GERHARD GRENZING 

No ano 1995 a sociedade tudense volveu a sentir as resonancias do órgano da Catedral de Tui. O novo instrumento foi construído polo mestre organeiro Gerhard Grenzing, unha das principais referencias europeas na restauración de órganos históricos ibéricos recoñecido co Premio Nacional de Artesanía e Creu de Sant Jordi da Generalitat de Catalunya, e a Medalla ao mérito en Belas Artes na súa categoría de prata polo Ministerio de Cultura e Deporte.

Grenzing naceu en Alemaña no ano 1942 e a súa avoa era pianista. De cativo non abandonaba a igrexa parroquial ata que no órgano soaba a última nota do oficio litúrxico. A fascinación polos sons continuaba no camiño a casa ou a escola, onde o canto dos paxaros ou o zoar do vento nas árbores atrapaban a súa atención. Estas vibracións levárono a petar na porta do obradoiro de Rudolf Von Beckerath en Hamburgo, onde viviu un proceso de formación integral na construción e restauración de órganos.

Tras percorrer diversas cidades europeas investigando o patrimonio organístico, en 1973 instalouse en El Papiol (Barcelona), obradoiro no que construíu os instrumentos que habitan en múltiples catedrais e salas de concertos internacionais. Ao longo destes cincuenta anos, o taller viviu as transformacións tecnolóxicas de cada década mantendo o respecto ás técnicas e criterios históricos como premisa imprescindible.

Un obradoiro de órganos require dun equipo interdisciplinar, no que aos saberes de múltiples técnicas artesanais se sumen os coñecementos artísticos e o deseño científico da arquitectura ou enxeñaría co obxectivo de superar conxuntamente os retos e particularidades de cada instrumento. No caso de Tui, máis de doce toneladas de tubos foron introducidos no espazo reducido da caixa barroca, nun diálogo entre a nova creación do instrumento e a restauración destes retablos históricos. Na actualidade o obradoiro está dirixido pola súa filla Natalie Grenzing, ao carón do maestro organeiro Andreas Fuchs, asegurando a continuidade dun taller clave no panorama internacional da construción de instrumentos musicais.

Gerhard Grenzing regresa a Tui ao carón da súa dona, a artista María Teresa Barbens Conte, a quen Grenzing define como «unha persoa coa visión e orientación moi clara, sendo o motivo principal de que eu viva en España xunto ao atractivo dos órganos ibéricos». Dende Música no Claustro agradecemos a Gerhard Grenzing e a súa familia a ilusión coa que inmediatamente responderon para ofrecer a conversa de apertura do foro profesional de instrumentos musicais RESONANCIAS 23, unha iniciativa impulsada pola Fundación Pública Artesanía de Galicia.